reklama

Cigáni a Rómovia

Nemte aj vy dilemu pri pohľade na naich tmavch spoluobčanov ako ich vlastne nazvať? S to cigni alebo rmovia? Na začiatku musm a chcem povedať, že nie som rasista a nikdy nm nebudem a rasisti sa mi veľmi protivia, lebo s obmedzen.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

No fajn, takže keď nazvem niekoho cigáň, je to hneď urážka? Videli sme superstar a bol tam jeden velmi sympatický róm, vlastne cigán, či vlastne čo dokelu? Samotný Peter Konček sa označil za cigáňa, no vari má rád sám seba a nešiel urážať vlastnú osobu. Mne z toho vychádza, že pomenovanie cigán je pre mnohých cigánov/rómov krajšie a romantickejšie.

Rád čítam. Určite väčšina ľudí pozná Hugov román Chrám matky božej v Paríži. Je tam taká krásna romantická postava nádhernej temperamentnej a náruživej Esmeraldy. Viete si predstaviť, že by som ju nazval rómka Esmeralda? Absurdné. Existuje na to výraz kakofonia, čiže neľúbozvučnosť. Oveľa krajšie mi znie "cigánka Esmeralda". 

Radšej končím, lebo neviem, či mi tento článok bude uverejnený, keďže som dlhšie neblogoval a už som sa neráčil nájsť v zozname blogerov. Ach ten čas...

Marek Babic

Marek Babic

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Per aspera ad astra! http://marekbabic.blog.sme.sk/c/53507/Rad-zijem.html Zoznam autorových rubrík:  spoločnosťNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu