reklama

Arogancia versus závisť

Neviem, či sa dá hovoriť o národnej povahe. Vraj sú Škóti skúpi, Angličania suchí, Taliani temperamentní, Gréci leniví... Dalo by sa o tom diskutovať, ale ja si myslím, že sú to len výmysly. No včera som začal pochybovať, keď som videl skvelú, úžasnú reláciu, ktorú Markíza nazvala "Mediálne fórum". Zdalo sa mi, že Slováci by mohli dostať prívlastok "závistliví".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Viem, že Rybníček začal používať aroganciu ako svoj najobľúbenejší pracovný nástroj a vôbec sa mi to nepáči. Veru nechcel by som byť zamestnancom STV, teda aspoň bežným zamestnancom STV. Asi by som sa necítil dobre v práci, o ktorej viem, že o ňu kedykoľvek môžem prísť. Okrem toho riaditeľ využíva - zneužíva postavenie "verejnoprávnej" inštitúcie, ktorá má predsa len rýchlejšie a drahšie "auto" ako ostatné televízie. Vlastne až doteraz.

Kým sa STV topila v dlhoch a mala nízku sledovanosť, všetky súkromné televízie boli ticho a spokojné. Teraz sa niekomu podarilo začať liečbu s veľkým a nemotorným obrom a v ostatných sa prebudili nepríjemné a nástojčivé pocity, ktoré si nikto nechce priznať. Ja tie pocity nazvem jedným slovom - ZÁVISŤ.

Nevieme ju premôcť, keď nás opantá, zmocní sa nas a pekne zožiera. Nejako musíme proti nej bojovať a najlepším liekom je zaútočiť - obviniť súpera. Presvedčiť seba aj okolie, že ten druhý, úsešnejší je zlý, hnnusný, zákerný, nemorálny.... A ja som ten chudáčik,ktorému sa len ubližuje. Ako inak by som mohol prijať úspech toho druhého, keď sa už z neho nechcem tešiť?

Quot capita, tot sententiae. Koľko hláv, toľko názorov.

Prajem každému čitateľovi pekný deň bez závisti.

Marek Babic

Marek Babic

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Per aspera ad astra! http://marekbabic.blog.sme.sk/c/53507/Rad-zijem.html Zoznam autorových rubrík:  spoločnosťNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu